بانک مسکن شهداد

وبلاگ اطلاع رسانی بانک مسکن شعبه شهداد
پیوندها


-----------------------------------

بانکداری الکترونیک

روابط عمومی بانک مسکن شعبه شهداد | سه شنبه, ۲۰ خرداد ۱۳۹۳، ۰۱:۱۸ ب.ظ
   

مشتری گرامی، بانک مسکن در راستای توسعه بانکداری الکترونیک، سیستم بانکداری اینترنتی (E-banking) را با هدف ارایه خدمات مطلوب به شما ،راه‌اندازی نموده است .
شما از طریق این سیستم می‌توانید در تمامی ساعات شبانه‌روز به راحتی از منزل و یا محل کار به تمامی حساب‌های متمرکز خود در بانک مسکن دسترسی داشته و از خدمات این سیستم استفاده نمایید . 
لوازم استفاده از سیستمبانکداری الکترونیک بانک مسکن چیست ؟ 
1-رایانه
2-امکان برقراری ارتباط از طریق اینترنت
3-حساب متمرکز ( حساب متصل به کارت ) 
4-رمز حساب (قابل اخذ از طریق شعب بانک مسکن پس از ثبت نام خدمات اینترنتی)
5-تلفن همراه
6- کد اعتبارسنجی (CVV2) حک شده روی کارت و یا اخذ از طریق دستگاه‌های خودپرداز بانک مسکن 
7-رمز دوم کارت (قابل اخذ از طریق دستگاه های خودپرداز)
8-تاریخ انقضاء کارت (حک شده روی کارت و یا قابل رؤیت در رسید چاپی از خودپرداز پس از تخصیص رمز دوم) 
9-نام کاربری و رمز عبور اخذ شده از شعبه پس از ثبت نام
انواع خدمات سیستم بانکداری اینترنتی :
شما از طریق رمز حساب جهت استفاده ازخدمات حساب و یا رمز دوم کارت ، cvv2 و تاریخ انقضاء کارت قادر به استفاده از خدمات کارت خواهید بود . 
خدمات مشترک کارت و سپرده : 
1-مشاهده موجودی 
2-مشاهده صورتحساب (صورتحساب کلی ، واریز یارانه ها ، قبوض پرداخت شده و انتقال وجه) : انتخاب تعداد تراکنش درخواستی (10 ، 20 ، 30 و 50 گردش آخر یا گردش در بازه زمانی) 
3-انتقال وجه داخلی : امکان انتقال وجه بین حساب های موجود در بانک مسکن 
4-پرداخت قبض با استفاده از شناسه قبض و پرداخت و یا شناسه مشتری جهت قبوض ایرانسل 
5-پرداخت اقساط (کارت های خود و دیگران)
خدمات متمایز حساب (سپرده ): 
1-نمایش لیست حساب های ثبت نام شده: نمایش شماره حساب ، نوع آن و انتخاب عملیات دلخواه از لیست و امکان مشاهده کد شبا ، نام صاحب حساب و صاحبان امضاء از طریق کلید جزئیات و تغییر نام 
2-مشاهده کد شبا 
3-انتقال وجه ساتنا: با در دست داشتن کد شبا حساب مقصد قادر به انتقال وجه از حساب مسکن به کلیه حساب های شبکه شتاب خواهید بود.
4-درخواست حواله منظم: انتقال وجه به طور خودکار و بصورت دوره ای با تاریخ درخواستی
5-مشاهده حواله منظم : امکان رؤیت حواله های منظم درخواستی که قبلاً ثبت شده (توسط کاربر) 
6-انصراف از حواله منظم : جهت انصراف ازحواله منظم ثبت شده 
7-گزارش حواله منظم : امکان مشاهده گزارشات حواله های صورت گرفته و ثبت شده در سیستم 
خدمات متمایز کارت :
1-مشاهده لیست کارت ها : شامل سه گروه (مسکن کارت ، کارت شتابی و پرکاربرد) - مشاهده جزئیات (نام ، cvv2 و تاریخ انقضاء)
2-انتقال وجه شتابی
3-خرید شارژ (همراه اول – ایرانسل)
خدمات تسهیلات :
1-مشاهده لیست کارت های تسهیلات 
2-پرداخت اقساط 
3-صورت حساب کارت تسهیلات
4-صورت وضعیت 
خدمات چک :
1-مشاهده لیست حسابهای جاری : نمایش نوع و شماره حساب جاری و نمایش جزئیات آن شامل شماره سری و سریال چک و وضعیت آن 
2-تائید مبلغ چک 
3-مسدودی موقت چک:با ارائه سری و سریال چک می توانید آن را موقتاً مسدود نمائید . 
4-درخواست صدور دسته چک : در صورت اتمام برگه چک ها بدون حضور در شعبه درخواست خود مبنی بر صدور دسته چک جدید را ثبت نمائید . 
5-سوابق تغییر وضعیت چک : کلیه تغییرات چک (مسدودی موقت ، وضعیت پاس شده ، پاس نشده و ابطال چک) را نمایش می دهد.
خدمات غیرحضوری :
1-انسداد کارت : می توانید در صورت مفقودی و یا سرقت کارت جهت جلوگیری از سوءاستفاده احتمالی از کارت ، درخواست انسداد کارت خود را بصورت غیرحضوری ثبت نمایید.
2-صدور کارت المثنی : در صورت خرابی ، شکسته شدن کارت ، مفقودی یا سرقت کارت بدون نیاز مراجعه حضوری به شعبه قادر به ثبت درخواست صدور کارت المثنی در سیستم خواهید بود. (کد شعبه دریافت کارت المثنی توسط مشتری انتخاب می گردد)
تنظیمات :
1-گزارش وقایع : گزارشی از عملکرد کاربر همراه با شرح آن و IP کامپیوتر و تاریخ 
2-شخصی سازی محیط : فراهم کردن امکان تعریف آدرس ایمیل ، شماره تلفن همراه ، شماره فکس جهت ارسال نتیجه تراکنش ها ، فعال نمودن کد captcha برای انجام عملیات ها و تنظیم پیام قابل نمایش در صفحه ورودی و رنگ های آن به عنوان مشخصه خاص 
3-تغییر پیش زمینه : می توانید تم مورد نظر را با رنگ دلخواه انتخاب کنید.
4-تنطیمات صورتحساب : می توانید ستون های قابل نمایش برای هر کدام ازحالات مختصر و مفصل را به دلخواه حذف نمائید.
5-تنظیمات دریافت رمز حساب : تنظیم جهت دریافت یا عدم دریافت رمز حساب توسط سیستم هنگام اجرای عملیات مبتنی بر حساب 
6-تنظیم نام کاربری 
7-تغییر رمز عبور 
چگونه می‌توان از سیستم بانکداری اینترنتی بانک مسکن استفاده کرد؟
- با مراجعه به یکی از شعب و تکمیل فرم ثبت نام ، نام کاربری ، رمز عبور و رمز حساب پس از ثبت نام بصورت چاپی از سوی متصدی شعبه در اختیار شما قرار می گیرد . 
- پس از طی این مراحل شما می توانید از طریق رایانه شخصی و اتصال به اینترنت به سایت بانک مسکن به آدرس www.bank-maskan.ir مراجعه کرده و با کلیک روی پیوند "ورود به سامانه بانکداری الکترونیک " به صفحه ورودی سامانه دسترسی پیدا کنید .
شماره کارت و شماره حساب در سیستم بانکداری اینترنتی چیست؟
منظور از شماره کارت در این سیستم، عدد 16 رقمی حک شده بر روی کارت و شمـاره حساب عددی است که با دریافت رسید مانده حساب از دستگاه‌های خودپرداز قابل اخذ می باشد.
شرایط غیرفعال شدن رمز ورود به سامانه :
1–سه بار اشتباه وارد کردن رمز اولیه ورود به سیستم (در این صورت دسترسی شماره برای 24 ساعت غیرفعال و پس از آن در صورت ورود رمز جدید فعال و در غیراینصورت به شعبه مراجعه نمائید .) 
2 - انسداد توسط بانک، به علت عدم رعایت ضوابط و مقررات توسط مشتری
3 - دستور مراجع قضایی 
4 – در صورتی که بانک کتبا از فوت، حجر و ورشکستگی دارنده حساب مطلع شود.
نکات امنیتی : 
1 - در حفظ و نگهداری اطلاعات محرمانه (شناسه و رمز) خود کوشا باشید.
2 - پس از پایان کار حتما از سیستم خارج شوید.

نکات مهم : 
-چنانچه از منوی سمت راست انجام عملیات صورت پذیرد می بایست هنگام اجرای عملیات حساب یا کارت را از لیست انتخاب نمائید.
-در کلیه عملیات مالی از طریق کارت امکان مشاهده موجودی از طریق کلید "موجودی" موجود در صفحه وجود دارد. (پس از وارد نمودن اطلاعات کارت)
-در کلیه سرویس ها امکان تنظیم کد captcha وجود دارد.
-نتیجه کلیه عملیات قابل چاپ و ذخیره سازی می باشند.
- هنگام ثبت نام در شعبه امکان درخواست بازه زمانی جهت مسدودی موقت دسترسی در صورت عدم استفاده وجود دارد . 
- کارمزد استفاده از هر یک از خدمات اینترنتی بانک مسکن از حساب شما کسر می‌شود.
– توجه داشته باشید که در صورت انصراف از دریافت خدمات اینترنتی و یا تغییر شماره حساب و یا کارت باید به شعبه ثبت نام کننده سرویس بانکداری اینترنتی مراجعه کرده و درخواست را اعلام نمائید در این صورت اصلاحات مورد نظر حداکثر ظرف 72 ساعت در سرویس بانکداری اینترنتی اعمال خواهد شد.
- در عملیات پرداخت قبض شرکت‌های خدماتی و اقساط تسهیلات به زمان پرداخت توجه داشته باشید زیرا درخواست‌هایی که بعد از ساعت 24 وارد سیستم شوند، به عنوان درخواست روز آتی شما ثبت خواهد شد.
- وکلا می‌توانند در صورت ارایه وکالت‌نامه توسط اشخاص حقیقی ، فرم درخواست استفاده از سرویس بانکداری اینترنتی را برای موکل خود تکمیل نمایند. 

خدمات بانکداری الکترونیک شرکتی :
بانک مسکن در راستای ارائه خدمات بانکی مطلوب و با هدف جلب رضایت و صرفه جویی در وقت شما مشتریان حقوقی ( شرکتها ) سامانه بانکداری اینترنتی شرکتی را راه‌اندازی نموده است .
شما با استفاده از سامانه مذکور در تمامی ساعات شبانه روز قادر به انجام عملیات بانکی خود در محل شرکت و بدون مراجعه به شعبه با رعایت شرایط اساسنامه شرکت خواهید بود . 
لوازم استفاده از سیستم بانکداری اینترنتی شرکتی بانک مسکن چیست ؟ 
1-رایانه
2-امکان برقراری ارتباط از طریق اینترنت
3-حساب حقوقی متمرکز 
4-رمز حساب (قابل اخذ از طریق شعب بانک مسکن پس از ثبت نام خدمات اینترنتی)
5-نام کاربری و رمز عبور اخذ شده از شعبه پس از ثبت نام
چگونه می‌توان از سیستم بانکداری اینترنتی شرکتی بانک مسکن استفاده کرد؟
- کلیه صاحبان امضاء شرکت یا نماینده قانونی ، با مراجعه به یکی از شعب و تکمیل فرم مربوطه ، نام کاربری ، رمز عبور و رمز حساب به ازای هر یک از صاحبان امضاء دریافت می نماید . 
- پس از طی این مراحل می توانید از طریق رایانه شخصی و اتصال به اینترنت به سایت بانک مسکن به آدرس www.bank-maskan.ir مراجعه کرده و با کلیک روی پیوند "ورود به سایت  بانکداری الکترونیک " به صفحه ورودی سامانه دسترسی پیدا کنید .
انواع خدمات سیستم بانکداری الکترونیک شرکتی:
1-مشاهده موجودی 
2-مشاهده صورتحساب (صورتحساب کلی ، واریز یارانه ها ، قبوض پرداخت شده انتقال وجه و تسهیلات )
3-انتقال وجه داخلی : امکان انتقال وجه بین حساب های موجود در بانک مسکن 
4- انتقال وجه ساتنا: با در دست داشتن کد شبا حساب مقصد قادر به انتقال وجه از حساب مسکن به کلیه حساب های شبکه شتاب خواهید بود.
5-پرداخت قبض با استفاده از شناسه قبض و پرداخت و یا شناسه مشتری جهت قبوض ایرانسل 
6-پرداخت اقساط 


امکانات سیستم بانکداری الکترونیک شرکتی : 
در سیستم بانکداری اینترنتی شرکتی هر یک از صاحبان امضاء می تواند با تعریف روال انجام تراکنش مالی منحصر به فرد به همراه ایجاد کاربران زیرمجموعه و سطوح تائید مشخص ، عملیات بانکی موردنظر خود را انجام دهند . همچنین در این سیستم بخش کارتابل با امکان مشاهده کارتابل جاری 
( عملیات مالی در سطوح تائید یا امضا) و مشاهده تاریخچه کارتابل ( روند انجام عملیات مالی صورت گرفته ) نیز طراحی گردیده است . 
مراحل تعریف یک جریان کاری : 
تعریف یک جریان کاری شامل موارد زیر می باشد : 
1-شروع : مشاهده اطلاعات پایه حساب از قبیل :نام دارنده حساب ، شماره حساب ،کدشبا، صاحبان امضاء و شرح برداشت 
2-اطلاعات اولیه : اختصاص یک نام منحصر به فرد به جریان کاری و تعیین نوع تراکنش مالی مربوطه 
3- کاربران زیرمجموعه : تعریف یا تعیین سطوح دسترسی 
4- شروع کنندگان :مشخص نمودن افرادی که قادر به آغاز جریان کاری تعریف شده می باشند .
5- سطوح تائید :تعریف سطوح تائید در جریان کاری با مشخص نمودن افراد تائیدکننده 
6-خلاصه عملیات : نمای کلی انجام جریان کاری تعریف شده از نقطه شروع تا نقطه امضاء ) 

 

 

  • روابط عمومی بانک مسکن شعبه شهداد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی