همراه بانک مسکن
همراه بانک سیستمی است که به مشتری امکان می دهد از طریق ثبت نام در شعبه و نصب برنامه روی گوشی همراه از انواع خدمات بانکداری الکترونیکی استفاده نماید، مشتریان می توانند به راحتی و بدون حضور فیزیکی در شعب بانک به صورت 24 ساعته از خدمات این سیستم استفاده نمایند
خدمات مبتنی بر کارت
1. مشاهده موجودی
2. انتقال وجه مسکن کارت به مسکن کارت
3. پرداخت قبوض آب، برق، گاز، تلفن ثابت، تلفن همراه و عوارض شهرداری
4. خرید شارژ سیم کارتهای اعتباری
5. خرید شارژ برچسب الکترونیکی عوارض راهداری
6. پرداخت اقساط تسهیلات بانک مسکن
7. اطلاع از سه گردش آخر حساب جهت کارتهای سپرده و تسهیلات
8. درخواست ارسال 30 گردش آخر صورتحساب به پست الکترونیکی جهت کارتهای سپرده و تسهیلات
9. مشاهده صورت وضعیت کارت تسهیلات
10. درخواست مسدود نمودن کارت: در صورت سرقت یا مفقود شدن کارت یا سایر موارد امنیتی، شما می توانید با انتخاب گزینه مسدودی کارت از انجام فرآیند عملیات بانکی کارت جلوگیری نمایید. لازم به ذکر است رفع انسداد کارت از طریق مراجعه حضوری به شعبه و احراز هویت با مدارک معتبر میسر خواهد گردید.
11. عدم تخصیص: چنانچه بخواهید کارت خود را در سیستم همراه بانک غیر فعال نمایید از این گزینه استفاده کنید .
12. اخذ مانده و پرداخت قبوض و خرید شارژ برای کارتهای شتابی سایر بانکها
خدمات مبتنی بر حساب
1- مشاهده موجودی
2- انتقال وجه از حساب مسکن به حساب مسکن
3- انتقال وجه ساتنا: با استفاده از کد شبای حساب مقصد، انتقال وجه از حساب مسکن به حساب سایر بانکهای عضو شبکه شتاب امکان پذیر میگردد .
4- انتقال وجه پایا: با استفاده از کد شبای حساب مقصد، انتقال وجه از حساب مسکن به حساب سایر بانکهای عضو شبکه شتاب امکان پذیر میگردد.
5- پرداخت قبض: شامل آب، برق، گاز، تلفن ثابت، تلفن همراه و عوارض شهرداری
6- پرداخت اقساط تسهیلات بانک مسکن: از حساب به کارت و یا حساب تسهیلات
7- گزارش واریز یارانهها: سه واریز آخر
8- دریافت کد شبا
9- اطلاع از سه گردش آخر حساب جهت حسابهای سپرده و تسهیلات
10- درخواست ارسال 30 گردش آخر صورتحساب به پست الکترونیکی جهت حسابهای سپرده و تسهیلات
11- مشاهده صورت وضعیت حساب تسهیلات
12- عدم تخصیص حساب: چنانچه بخواهید حساب خود را در سیستم همراه بانک غیرفعال نمائید از این گزینه استفاده کنید .
13- عملیاتهای چک: درخواست صدور دسته چک، مسدودی موقت چک، وضعیت چک و ارسال گزارش چکهای صادره به آدرس پست الکترونیکی. لازم به ذکر است این سرویس صرفاً برای حسابهای جاری قابل رویت و انجام میباشد.
نحوه استفاده از همراه بانک مسکن
1- جهت استفاده از خدمات مبتنی بر کارت، رمز دوم کارت: از طریق مراجعه به خودپرداز و انتخاب گزینه «تخصیص یا تغییر رمز دوم» و ثبت رمز دلخواه 5 الی 12 رقمی خود امکان پذیر است. جهت استفاده از سرویسهای ویژه کارت مانند انتقال وجه و پرداخت قسط ثبت نام از طریق شعبه الزامی میباشد.
2- جهت استفاده از خدمات مبتنی بر حساب، رمز حساب: بعد از تکمیل فرم و ثبت نام در یکی از شعب بانک رمز حساب را به صورت چاپی دریافت نمایید.
3- نرم افزار همراه بانک را بر روی گوشی همراه خود نصب کنید.
روشهای دریافت نرم افزار همراه بانک
1.1. دریافت نرم افزار از شعب از طریق سیستم Bluetooth
1.2. دریافت نرم افزار از طریق مراجعه به وب سایت بانک مسکن و انتخاب گزینه بانکداری الکترونیک و سپس انتخاب سامانه همراه بانک مسکن از منوی سامانهها و Download نرم افزار از صفحه مربوطه و انتقال آن به گوشی تلفن همراه از طریق کابل ارتباطی گوشی.
انواع نسخههای نرم افزار همراه بانک
درحال حاضر این برنامه در 3 نسخه تهیه شده است :
1- نسخه جاوا که برروی اکثر گوشیهای متداول که سازگار با استانداراد MIDP2.0 میباشند، قابل نصب هستند. فایلهای اصلی نرم افزار در این نسخه عبارتند از: Maskan_Java_MPS.Jar و Maskan_Java_MPS.Jad که باید به گوشی انتقال یابد.
توجه: اگر فایل فشرده Maskan_Java_MPS.Zip را Download کرده اید، ابتدا آن را از حالت فشرده خارج کرده و 2 فایل ذکر شده را به گوشی انتقال دهید.
2- نسخه آندورید که مختص گوشیهای هوشمند دارای سیستم عامل Android میباشد.
فایل اصلی این نسخه عبارتست از: Maskan_Android_MPS.apk
توجه : اگر فایل فشرده Maskan_Android_MPS.zip را Download کرده اید، ابتدا آن را از حالت فشرده خارج کرده و فایل Maskan_Android_MPS.apk را به گوشی انتقال دهید.
3- نسخه iOS که مختص گوشیهای iPhone میباشد .
ضمناً راهنمای نصب و نحوه استفاده از نرم افزار به صورت فایل pdf از طریق صفحه سامانه همراه بانک در وب سایت بانک قابل Download میباشد.
نکته: جهت اطلاع از سازگاری گوشی خود با هریک از استانداردهای فوق میتوانید به دفترچه راهنمای گوشی و یا به سایتهای اینترنتی معتبر نظیر www.gsmarena.com یا www.gsm.ir مراجعه نمایید.
روش نصب نرمافزار همراه بانک
1- برحسب سازگاری گوشی با یکی از نسخههای جاوا، آندروید و یا iOS، فایل یا فایلهای نصب را به گوشی منتقل کرده و عملیات نصب را آغاز نمایید.
2- در هنگام نصب برنامه، کد ملی و یک رمز دلخواه جهت ورود به نرم افزار درخواست میگردد و سپس عملیات تبادل رمزهای سیستمی صورت گرفته تا محیطی امن و مطمئن برای ارسال و دریافت پیامهای شما فراهم شود.
3- مشخصات کارتهای/حسابهای خود را به نرم افزار تلفن همراه معرفی نمائید.
4- پس از اضافه نمودن مشخصات هر کارت/حساب و دریافت پیام تائید آن، فهرستی از امکانات و خدمات آن کارت/حساب در اختیار شما قرار میگیرد.
5- برای بهرهمندی از خدمات ویژه همراه بانک مسکن یعنی «انتقال وجه» و «پرداخت اقساط تسهیلات» و ثبت نام حسابها و دریافت رمز آنها، باید به یکی از شعب بانک مراجعه و فرم درخواست را تکمیل نمایید.
شرایط و مقررات خدمات همراه بانک مسکن
1- امکان ثبت کارتهای شتابی سایر بانکها بهعنوان کارت مبدأ در سیستم همراه بانک مسکن وجود دارد و درحال حاضر تنها سرویسهای اعلام مانده حساب، پرداخت قبوض و خرید شارژ برای اینگونه کارتها وجود دارد.
2- برای حفظ ایمنی در هنگام تعویض تلفن همراه، نرمافزار موجود بر روی گوشی را حذف نمائید.
3- توجه داشته باشید که نباید رمز ورود به سیستم و رمزهای دوم کارتها و حسابها و سایر اطلاعات اختصاصی را در دسترس اشخاص دیگر قرار دهید. در غیر این صورت مسئولیت سوءاستفاده از کارت شما و هرگونه خسارت ناشی از آن به عهده شماست.
4- در حال حاضر کارمزدی جهت ارایه خدمات همراه بانک مسکن، از حساب شما کسر نمیگردد.
5- در صورتیکه به هر دلیل مایل به ادامه استفاده از خدمات همراه بانک مسکن نباشید باید مراتب را به صورت کتبی به بانک اعلام نمایید.
6- در صورتیکه به دلیل بروز مشکل در سیستم، وجوهی به حساب شما منظور شود، بانک میتواند نسبت به رفع اشتباه و برداشت وجوه از حساب شما اقدام نماید. توجه داشته باشید که در صورت کسری موجودی حساب، باید با اولین اخطار کتبی بانک نسبت به استرداد وجه اقدام نمایید، در غیر این صورت باید علاوه بر استرداد این مبلغ، وجه التزامی معادل بالاترین نرخ سود تسهیلات بدون سپرده در مقطع اضافه برداشت به اضافه 6 درصد جریمه در سال را به بانک پرداخت کنید.
7- با توجه به اینکه تمامی عملیات و تراکنشهای مربوط به خرید، انتقال وجوه، پرداخت قبوض و اقساط تسهیلات در سیستم همراه بانک ثبت و ضبط میشود، بانک برای انجام آنها رسید ارایه نخواهد کرد.
8- انجام هرگونه عملیات و تراکنشهای مالی از طریق سیستم مانند خرید، انتقال وجوه، پرداخت قبوض و اقساط تسهیلات به عنوان دستور پرداخت به بانک تلقی میشود، بنابراین امکان لغو یا انصراف از عملیات و تراکنشهای مالی انجام شده یا برگشت وجوه کارمزد کسر شده به هیچ عنوان وجود ندارد.
9- بانک میتواند موارد مشکوک و اطلاعات اشخاص مظنون به سوء استفاده از اطلاعات سایر مشتریان یا خدمات همراه بانک و همچنین اطلاعات تراکنشهای انجام شده را برای پیگرد قانونی به مراجع قضایی و قانونی ارائه نماید.
دانلود نرم افزار
پس از دانلود ، فایل Maskan_Java_MPS.zip را از حالت فشرده خارج ساخته و دو فایلMaskan_Java_MPS.jar وMaskan_Java_MPS.jad حاصل را عینا به تلفن همراه خود منتقل نموده و عملیات نصب را به انجام برسانید. *نحوه خارج کردن فایل از حالت فشرده : روی فایل کلیک راست و گزینه Extract All را انتخاب کنید.
|
پس از دانلود ،فایلMaskan_Android_MPS.zipرا از حالت فشرده خارج ساخته و فایل Maskan_Android_MPS.apk را به تلفن همراه خود منتقل نموده و عملیات نصب را به انجام برسانید.
|
تذکر1 : اگر قبلا نسخه دیگری را نصب نموده اید، نسخه قبلی راRemove یا Uninstall نموده و سپس نسخه جدید را نصب نمایید. تذکر2 : به هیچ وجه فایل Maskan_Java_MPS.jar را از حالت فشرده خارج ننمایید.
|
تذکر : اگر قبلا نسخه دیگری را نصب نموده اید، نسخه قبلی راRemove یا Uninstall نموده و سپس نسخه جدید را نصب نمایید.
|
راهنمای نصب نرم افزار نسخه Java
|
راهنمای نصب نرم افزار نسخه Android

|
نسخه iOS
مراحل نصب سیستم همراه بانک مسکن برای گوشی های آیفون دارای نسخه اصلی سیستم
|
مراحل نصب سیستم همراه بانک مسکن برای گوشی های آیفون جیلبرک شده
|
اگرقبلا"نرم افزار سیبچه رابرروی گوشی خود نصب نکرده اید،پس ازبرقراری ارتباط اینترنتی ،ازطریق مرورگر گوشی خود به سایت زیر مراجعه و نرم افزار سیبچه رانصب وسپس یک حساب کاربری ایجاد نمایید.
http://my.sibche.ir
|
دانلود
|
 درمرورگر گوشی خود برروی آیکون کلیک کنید و نسخه همراه بانک مسکن را دانلود و نصب نمایید.
|
پس از دانلود ،فایلMaskan_iOS_MPS.ipa.zipرا از حالت فشرده خارج ساخته و فایل Maskan_iOS_MPS.ipa را به تلفن همراه خود منتقل نموده و عملیات نصب را به انجام برسانید.
|
|
راهنمای نصب نرم افزار همراه بانک برای گوشه های آیفون جیلبرک شده
|